Tuesday, May 19, 2009

Bertemu lagi kita pada kesempatan aku ini untuk mengemaskini blogku ini.. Cuti semester yang teleh ku lalui ini agak sibuk.. Bukan sibuk dengan aktiviti-aktiviti ataupun bekerja sambilan, tetapi sibuk mengemas rumah yang agak bersepah dan mengecat bahagian rumah yang perlu di cat supaya nampak lebih menarik.. Maklum je la.. Nak terima orang baru dalam rumah aku ni.. Ketika ini aku baru sahaja meletakkan roller cat untuk di basuh.. Ini bukan bermakna selesai sudah kerja-kerja mengecat rumah, tetapi ini adalah untuk hari ini..

Aktiviti lain yang aku jalankan sewaktu cuti ini ialah makan, mandi, tengok tv, tidur, pergi toilet.. Hahahahah.. Itu lah aktiviti yang membuatkan aku sibuk di waktu cuti ni.. Emak bising ku pekak telinga.. Hidup di waktu cuti ini ibarat seekor kelawar yang siangnya tidur tetapi malam berjaga.. Berjaga mengecat rumah.. Tengok tv.. Keluar membeli makanan di waktu malam.. Aktiviti dijalankan untuk menunggu masuknya waktu subuh untuk berasmara dengan bantal dan katil ku sehingga azan zohor berkumandang..

Cuti ini, aku:
i. Pokai.. Duit x ade.. (Makan mau.. Isi minyak mau.. Jalan2 mau..)
Alternatif: Mintak la duit kat mak ayah... Hahahaha...

ii. Bosan x de aktiviti mau di buat.. (Duit x de mmg x buat ape2 la aku)
Alternatif: Makan, B****, K******, Tidur, Mandi, Tengok TV<--da la kene tgk kartoon..

p/s: da tau nk cuti tuh plan la aktiviti yang mendatangkan kebaikan/keuntung kepada kita.. (cuti sem ni ke aku bosan)

No comments: