Friday, July 10, 2009

Susulan Forum Memperkasakan Mahasiswa & Realiti Politik Kampus

Alhamdulillah, akhirnya berjaya juga barisan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Industri Selangor (UNiSEL) menganjurkan "Forum Memperkasakan Mahasiswa & Realiti Politik Kampus" pada 9 Julai 2009.. Apabila saya tiba sahaja di perkarangan tempat meletak kereta Dewan Utama UNiSEL, saya berasa agak terkejut dengan deretan kereta disitu.. Saya tiba agak lewat sedikit.. Dalam kurang lebih jam 8.15malam..

Tiba di pintu masuk dewan, saya di sambut dengan mesra oleh petugas-petugas majlis ini.. Saya yakin majlis belum dimulakan lagi kerana tidak kedengaran orang berucap.. Saya masuk ke dalam dewan dan agak terkejut kerana dewan hampir setengah di penuhi..

Majlis dimulakan dengan ucapan pengacara majlis disusuli pula dengan ucapan ahli forum yang pertama iaitu Saudara Mustaffa Kamil Ayub - aktivis mahasiswa sewaktu ketika dahulu.. Seterusnya oleh YB Mohd Yusmadi Mohd Yussof - Ahli Parlimen Balik Pulau dan YB Shamsul Iskandar Mohd Akil - mantan MPP UIAM dan Ketua Angkatan Muda Keadilan Malaysia.. Namun, YB Shamsul hanya dapat berucap hanya seketika kerana ketibaan Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama isteri tercinta Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail..

Majlis dimulakan ucapan Timb. Naib Cancelor UNiSEL, Prof. Madya Hj. Zainal Abidin Kidam dan seterusnya pidato oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim..

Antara tetamu yang hadir termasuk YB Azmin Ali - Ahli Parlimen Gombak,YB Nik Nazmi Nik Ahmad - Setiausaha Menteri Besar Selangor, YB Dr. Xavier - Exco Selangor dan ramai lagi..

Tahniah diucapkan kepada MPP UNiSEL kerana berjaya menganjurkan program ini.. Tahniah juga kerana berjaya menarik ramai hadirin.. Biasanya program ilmiah di UNiSEL susah sangat nak dapat orang datang penuh satu dewan.. Kalau program hiburan memang ramai.. Tahniah skali lagi kepada MPP UNiSEL yang di terajui oleh Saudara Wan Azraei (Zoey)..

p/s: gambar akan di upload kemudian..

No comments: